Categories
Lifestyle

Hoe verlengde werkuren uw leven negatief beïnvloeden

Als ‘normale’ werkuren tot het verleden behoren, beschouw dit dan als een rode vlag voor uw algehele gezondheid en relaties. Werkende professionals, voornamelijk uit de IT-sector, moeten hun normale kantooruren regelmatig verlengen. Omdat het zo ongeveer de norm is geworden, overtuigen de meeste mensen zichzelf ervan dat een beetje minder slaap niemand doodt. Helaas is het meer dan hoe het eruit ziet. Langere werktijden leiden tot veel gezondheids-, psychologische en sociale problemen waar u op moet letten.

We zijn allemaal gebonden aan wat het circadiane ritme wordt genoemd, de 24-uurs natuurlijke ritmiek voor veel van onze lichaamsfuncties.

Wanneer uw werk-, eet- en slaapfasen veranderen, raakt het de interne klok van uw lichaam in de war en leidt het tot slaap- of eetstoornissen.

Het verbranden van de middernachtolie kan uiteindelijk leiden tot nadelige effecten op de geestelijke gezondheid, meer bepaald angst en depressie.

Studies tonen aan dat iedereen die elke week meer dan 55 uur op het werk klokt, slechtere mentale vaardigheden heeft, waaronder kortetermijngeheugenverlies en zelfs langdurige hersenbeschadiging en dementie.

Lange werkuren gaan uiteindelijk ten koste van elke fysieke activiteit en dieetplannen.

Je zult meer tijd constant aan je bureau zitten, wat leidt tot gewichtstoename en een slechte houding.

Het risico op hartaandoeningen neemt aanzienlijk toe met 67% voor mensen die lange dagen werken in vergelijking met mensen die 7-8 uur per dag werken, volgens een recent onderzoek. Het is duidelijk dat het niet helpen van al die overuren je hart niet helpt.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat late nachtarbeid een aanzienlijk risico vormt voor vrouwen in de vruchtbare leeftijd.

Herhaaldelijk werk in één positie verhoogt het risico op het ontwikkelen van aandoeningen van het bewegingsapparaat die de spieren, gewrichten, ligamenten, pezen en zenuwen van het lichaam beschadigen, omdat u uw lichaam niet genoeg tijd geeft om zichzelf te herstellen.

De ironie is dat lange werktijden contraproductief zijn.

Als u consequent laat werkt, raakt u gemakkelijk opgebrand en neemt de productiviteit uiteindelijk af. En dan besteed je meer uren aan het inhalen van verwaarloosde taken en het halen van deadlines.

De meesten van ons negeren het idee van vermoeidheid zonder de gevolgen te beseffen. Symptomen van vermoeidheid door lange werkdagen zijn onder meer slaperigheid, vermoeidheid, slechte concentratie, prikkelbaarheid en verhoogde vatbaarheid voor ziekte.

Ten slotte wordt je sociale leven enorm belemmerd! Als u geen leven buiten het werk heeft, neemt u uiteindelijk afstand van uw dierbaren. Je dineert niet meer met je familie, je annuleert alle plannen met vrienden vanwege gebrek aan vrije tijd, en dit alles zorgt ervoor dat ze zich steeds meer verwaarloosd voelen. Als u uw partner ‘s nachts alleen laat, kan dit uiteindelijk ook leiden tot huwelijksproblemen en disfunctioneren van het gezin.

Categories
Lifestyle

Belang van foliumzuur vóór zwangerschap

Het is een bekend feit dat het lichaam van een zwangere vrouw meerdere vitamines, eiwitten, mineralen, vetten en koolhydraten nodig heeft voor een vlotte zwangerschap en een gezonde baby.

Foliumzuur is een van de belangrijkste voedingsstoffen voor het lichaam van een zwangere vrouw. Het helpt bij het zorgen voor een gezonde zwangerschap en een goede groei van de baby. Het is cruciaal voor de reproductie van cellen en voor groei. Het zorgt voor de neurale buis van de baby die op zijn beurt de ontwikkeling van de hersenen en het ruggenmerg regelt. De foliumzuurbehoeften van het lichaam nemen toe naarmate het bloedvolume toeneemt als gevolg van de placenta. Alleen met voldoende foliumzuur kan hieraan worden voldaan. Om de baby tegen ziekten te beschermen, is het een goed idee om foliumzuur te gaan gebruiken voordat u zwanger wilt worden. Hoewel veel vrouwen geen foliumzuursupplementen gebruiken voordat ze zwanger worden, kiezen ze voor voedingssupplementen die rijk zijn aan foliumzuur.

Voordelen van foliumzuur voor de gezondheid van moeder en baby

Hier zijn enkele redenen waarom foliumzuur essentieel is vóór de zwangerschap:

Foliumzuur helpt miskraam en zwangerschapscomplicaties te voorkomen

Het beschermt de baby tegen geboorteafwijkingen

Het is een preventief schild tegen neurale buisdefecten zoals spina bifida en anencefalie

Het voorkomt ook het optreden van een gespleten lip en gehemelte

Foliumzuur is essentieel voor celontwikkeling en schadepreventie

Het minimaliseert ook de kans op kanker in de toekomst

Lagere foliumzuurspiegels kunnen leiden tot vroeggeboorte of abortus

De exacte conceptiedatum is meestal niet bekend. Het is daarom raadzaam om met uw foliumzuurinname te beginnen zodra u probeert zwanger te worden.

Eet gezond en vertrouw op uw arts:

Het is raadzaam om zoveel mogelijk foliumzuurrijke voedingsmiddelen in uw dieet op te nemen en supplementen mogen alleen worden ingenomen op voorschrift van de arts. Krachtige voeding van uw dieet met deze natuurlijke bronnen zal wonderen doen voor u en de gezondheid van uw baby.

Categories
Lifestyle

Oplossingen om rugpijn bij zwangerschap op te lossen

De zwangerschapsperiode van negen maanden is een zeer opwindende tijd van je leven en een nieuwe toevoeging aan het gezin is een gelegenheid om te vieren. Maar een veelvoorkomend probleem dat u tijdens deze maanden onrust kan bezorgen, is rugpijn.

Routine fysieke activiteit

Een van de belangrijkste redenen waarom je rug pijn begint te doen, is vanwege de verstijving door het gebrek aan of beperkte beweging. Om dit te voorkomen, moet je zachte activiteiten oefenen.

Massage

Massages kunnen geweldige stressbrekers zijn, vooral omdat de rugpijn van uw zwangerschap zich ook tot uw middel en schouders kan uitstrekken. Vraag je partner om je rug te masseren terwijl je zit.

Slaaphoudingen

Een goede nachtrust krijgen kan moeilijk zijn als je zwanger bent, vooral als je rugpijn ernstig is. Slaap niet op je rug.

Riem en schoenen

Tijdens uw laatste trimester kan uw rugpijn intenser worden en is externe ondersteuning nodig om de pijn te verlichten. Een voorbeeld is de zwangerschapsgordel: deze houdt uw buik vast en verdeelt uw gewicht over uw hele lichaam.

Alternatieve therapieën

Er zijn alternatieve therapieën zoals acupunctuur, aromatherapie en homeopathie. Acupunctuur behandelt het gebruik van fijne naalden over pijnpunten in uw lichaam en is behoorlijk effectief. Met betrekking tot aroma-oliën, doe gewoon twee druppels op een warme, vochtige doek en leg het op je rug voor een onmiddellijk rustgevend effect.

Categories
Lifestyle

Home remedies voor ongemak Turing zwangerschap

Misselijkheid, striae en gezwollen voeten zijn veelvoorkomende ongemakken voor vrouwen tijdens de zwangerschap.

Zwangerschap is de mooiste tijd van het leven van een vrouw. Het is een mooi begin van een nooit eindigende reis om moeder te zijn. Zwanger zijn heeft zijn eigen ups en downs zoals moederschap. Naast het mooie gevoel om de eerste hartslag van je baby te horen, komt misselijkheid. Met het geluk de kicks van je baby te voelen, komen de gezwollen voeten. Met de zwangerschapsgloed op je gezicht, komen de striae op je buik.

Misselijkheid:

Hoge niveaus van zwangerschapshormonen die uw lichaam overspoelen, veroorzaken misselijkheid tijdens de zwangerschap. Hopelijk neemt je ochtendmisselijkheid af tussen ongeveer 14 weken en 16 weken. Voor sommige vrouwen kan het echter wat langer duren. Hier zijn enkele huismiddeltjes die je helpen misselijkheid te voorkomen. Eet wat je kunt en wanneer je maar kunt: het eten van kleine maar frequente porties houdt je energiek ondanks alle braken en misselijkheid. Begin je dag zoet: vroeg in de ochtend een beetje zoet eten helpt misselijkheid te bestrijden. Op het moment dat je wakker wordt, kun je wat koekjes eten. Stop met tandpasta’s met een duidelijke smaak of overtollige munt voor versheid. Gebruik kruiden en weinig geurige tandpasta’s omdat ze het gevoel van misselijkheid niet verergeren. Het hebben van fruit zoals banaan en avocado’s voor het ontbijt helpt ook om misselijkheid op afstand te houden. Ze zijn ook rijk aan vitamine B. Zuigen op zure snoepjes: Zuigen op snoepjes met sinaasappel- of citroensmaak helpt misselijkheid op afstand te houden.

Gezwollen voeten:

Zwelling in de voeten treedt op omdat uw lichaam meer vocht vasthoudt dan normaal. Zwelling komt vaak voor. De meeste vrouwen ervaren het vooral in het laatste trimester.Neem een ​​zoutvoetbad: Door uw voeten in warm water en een half kopje zout te weken, krijgt u direct verlichting. Maak weken in Epsom-zouten een ontspannend nachtritueel terwijl je zwanger bent. Vraag om een ​​voetmassage: of het nu uw partner of masseuse is, zorg ervoor dat ze zich bewust zijn van uw comfortniveau en druk niet te hard op bepaalde punten. Een zachte voetmassage om de arnica in te laten trekken is alles wat je nodig hebt.

Striae: uw huid rekt uit tijdens de zwangerschap terwijl u aankomt en dit veroorzaakt striae. Striae verschijnen meestal als roze, rode of paars getinte lijnen op je buik. Massage met olie: Masseer de aangetaste gebieden met vitamine E-olie gemengd met een vochtinbrengende crème, maakt de huid glad en helpt striae te verminderen. Aloë Vera-gel: Aloë Vera-gel aanbrengen in cirkelvormige bewegingen en masseren bevordert zachtjes genezing en kalmeert uw huid. Gebruik verse gel in plaats van die op de markt verkrijgbaar zijn. Melk, suiker en citroen: maak een zelfgemaakte scrub met suiker, rauwe melk en enkele druppels citroen en scrub in cirkelvormige bewegingen. Spoel af met lauw water en hydrateer het getroffen gebied. Gebruik Aardappelsap: Haal sap van een aardappel of snijd de aardappel in twee helften en masseer het getroffen gebied in een cirkelvormige beweging en laat het drogen. Spoel het later af met lauw water en breng een vochtinbrengende crème aan.

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!