Categories
Fashion & Beauty

Hoe zich te ontdoen van acne met huismiddeltjes en klinische behandelingen

Beste huismiddeltjes voor acne

APPELCIDER AZIJN

Van appelciderazijn is bekend dat het een wondermiddel is voor een lange lijst van aandoeningen, en acneverschijnselen zijn geen uitzondering. De organische zuren bestrijden bacteriën, ziektekiemen en olie, terwijl melkzuur en barnsteenzuur ontstekingen uitbannen en helpen bij het verwijderen van acne littekens. Meng een deel van ACV met drie delen water en dep op de aangetaste plekken – maar zorg ervoor dat u deze acnebehandeling thuis niet overdrijft.

THEEBOOMOLIE

Tea Tree Oil is een wonderoplossing voor de meeste soorten bacteriën en is vooral nuttig bij acnelittekens, terwijl studies aantonen dat het net zo effectief is als benzoylperoxide – de meest voorkomende vrij verkrijgbare acnemedicatie. Antiseptisch, ontstekingsremmend en antibacterieel – het kalmeert onmiddellijk huidinfecties, jeuk en roodheid.

HONING & TURMERIC

Een eeuwenoude mama’s mix, honing en kurkuma is een steunpilaar geweest in ons hele leven en genas alles, van een slechte keel tot een vol acne-gezicht – en er zit solide wetenschap achter. Een combinatie van ontstekingsremmende en antimicrobiële krachten, het is een geweldige oplossing om thuis snel van acne af te komen.

GROENE THEE

Rijk aan antioxidanten, flavonoïden en tannines, is groene thee een spel voor meer dan alleen een sippin ‘. Waarschijnlijk de beste acnebehandeling thuis, het vermindert op natuurlijke wijze de acne-inducerende bloedsuikerspiegel en insulinespiegels.

CITROENSAP

De eenvoudigste en meest alomtegenwoordige ingrediënten, citroensap is een van de meest super effectieve en goedkope acne-remedies voor thuis. Het is een samentrekkend, exfoliant en antibacterieel middel dat de poriën helpt ontstoppen, dode huidcellen verwijdert en actieve acnes uitdroogt.

Categories
Fashion & Beauty

Eenvoudige huismiddeltjes voor een mooiere, stralende huid

Hier zijn de best beproefde huismiddeltjes voor een mooiere huid.

Voordat we ons haasten om thuis een stralende huid te krijgen, laten we het hebben over de natuurlijke ingrediënten die bekend staan ​​om hun huidverlichtende voordelen, waardoor ze de perfecte stralende huidgeheimen zijn.

MELK

Rauwe melk is een van de gemakkelijkst verkrijgbare eerlijkheidstips, je vindt het in elke keuken. Tyrosine is het melanine-regulerende hormoon dat kan leiden tot donker worden van de huid. Het houdt de afscheiding van Tyrosine in de gaten en blijkt dus een ongeslagen eerlijkheidsmiddel te zijn. De toepassing van rauwe melk is het antwoord op al je vragen over een eerlijke huid.

LIEVE SCHAT

Honing, een uitstekend antibacterieel middel, voorkomt het ontstaan ​​van puistjes en puistjes in de puurste vorm en zorgt zo voor een vlekkeloze teint op lange termijn. Wat honing echter tot een winnaar maakt op onze lijst met tips voor een stralende huid, is het feit dat het rijk is aan blekende eigenschappen die littekens en pigmentvlekken doen vervagen.

BESAN

Vraagt ​​u zich af hoe u een stralende huid kunt krijgen? Misschien moet je Besan zien als een belangrijk lid van je natuurlijke schoonheidskat. Grammeel is een natuurlijke exfoliator en verwijdert dode huidcellen. Als resultaat wordt een nieuwe huidlaag naar de oppervlakte gebracht die gezonder is, wat leidt tot een natuurlijk stralende teint.Besan is een fantastisch middel voor een stralende huid en we detacheren het.

KURKUMA

Wil je weten hoe je op natuurlijke wijze een stralende huid krijgt? Als je ooit aandacht hebt besteed aan de mooie huidtips van je grootmoeder, weet je dat kurkuma waarschijnlijk nummer 1 is op haar prioriteitenlijst. Dit komt door het krachtige antioxidant en ontstekingsremmende middel genaamd curcumine dat aanwezig is in kurkuma. De voordelen voor de huid zijn onder meer verheldering, verbeterde huidskleur en algehele verjonging voor een doffe huid.

CITROEN

Een belangrijk onderdeel van het verkrijgen van een stralende huid is het voorkomen van hyperpigmentatie, daarom krijgt citroen een van de belangrijkste plekken op onze checklist voor stralende huid. Citroen is rijk aan vitamine C in zijn ascorbylvorm, waarvan klinisch is bewezen dat het de werking van het enzym Tyrosinase, dat op zijn beurt de melanineproductie van onze huid stimuleert.

YOGHURT

Wil je weten hoe je op natuurlijke wijze een stralende huid krijgt? Kijk in de koelkast, schat. De yoghurt die u helpt bij het afvallen, helpt u nu ook om aan uw stralende huidbehoeften te voldoen. Yoghurt is rijk aan een hoog gehalte aan melkzuur met natuurlijke blekende eigenschappen. Het helpt donkere, dode huidcellen te verwijderen en legt een frisse huidlaag bloot.

KOMKOMMER

Een van de grootste huismiddeltjes voor een lichte huid is het royale gebruik van komkommer, niet alleen in je dieet, maar ook in je schoonheidsroutine.Naast de bekende kalmerende eigenschappen bevat komkommer hetzelfde pH-niveau als je huid. Dit helpt bij het aanvullen van de beschermende en natuurlijke zuurmantel van uw huid en bevordert een stralende huid.

AARDAPPEL

Een van de belangrijkste tips voor een stralende huid is de groente waar je van houdt met heel je hart, de veelzijdige aardappel. Het sap van een rauwe aardappel is rijk aan vitamine C en heeft milde blekende eigenschappen. Daarnaast is het zetmeel dat het bevat ideaal voor het verwijderen van donkere vlekken op de huid, ongeacht of ze te wijten zijn aan leeftijd of blootstelling aan de zon.

ALOË VERA

Vraagt ​​u zich af hoe u op natuurlijke wijze een blanke huid kunt krijgen? Net als alle andere huidproblemen, is Aloë Vera ook een antwoord op uw behoefte aan eerlijke huidtips.Een van de verbindingen, Anthraquinone, aanwezig in rauwe Aloë-extracten, zou de celvernieuwing verhogen en dode cellen verwijderen, wat helpt hyperpigmentatie te verminderen, wat leidt tot tot een stralende huid.

PAPAJA

Een groot deel van onze huismiddeltjes voor een stralende huid is het uitgebreide gebruik van papaja. De geheime schoonheidsvoeding in papaja is papaïne, een enzym dat huidverlichtende eigenschappen heeft en de zichtbaarheid van puistjes en acnelittekens kan verminderen. Samen met alfahydroxyzuren , papaïne werkt ook als een zachte exfoliator die inactieve eiwitten en dode huidcellen oplost.

Categories
Fashion & Beauty

Natuurlijk haarregime voor beginners

Delen is zorgzaam!

Als je nieuw bent in de natuurlijke haargemeenschap, ben je misschien een term “natuurlijk haarregime voor beginners” tegengekomen. Het is echt een van de belangrijkste dingen die je moet leren als je aan je reis begint.

1. VOCHT

Vocht is het basisprincipe van elke haarverzorgingsroutine. Natuurlijk haar is van nature droog, dus je moet doen wat je kunt om vocht in je haar te houden.

2. WASDAG

Het maakt niet uit wat voor soort haar je hebt, ontspannen, getextureerd of natuurlijk, ik weet zeker dat je een tijd hebt om je haar te wassen. We moeten ALLEMAAL ons haar van tijd tot tijd wassen.

3. LAGE ONDERHOUDSKASTEN

Het is belangrijk dat u uw kapsels onderhoudsarm houdt. Waarom zou je je afvragen?

Door kapsels met weinig onderhoud te doen, bent u minder vatbaar voor breuk en gespleten punten.

4. TRIMMEN

Ik weet dat veel mensen dit deel liever negeren, maar je moet echt rekening houden met een trimroutine. Ik knip mijn haar graag elke 6-8 maanden om de uiteinden fris te houden.

5. ontwarren

Maak er een gewoonte van om je haar te ontwarren. Ik zou vingerontwarring aanraden om de beste te zijn, maar het is even wennen.

Categories
Fashion & Beauty

Hoe u uw natuurlijke haar kunt laten groeien

Er is niets mooier dan een kroon van gezond, natuurlijk haar.

Dus als je ooit een geval van slechte breuk hebt gehad, dan weet je dat het een totale teleurstelling kan zijn. Broos, beschadigd haar staat het vasthouden van lengte in de weg, verzwakt de strengen en beperkt de veelzijdigheid van uw stijl. Absoluut geen goede uitstraling. Gelukkig is breuk niet het einde van de wereld. Als je merkt dat je in de war bent, helpen deze tips je om knikken en krullen weer op het goede spoor te krijgen.

Dagelijks samen wassen

Wassen met conditioner, ook wel ‘samen wassen’ genoemd, is een manier om het haar mild te reinigen en tegelijkertijd droge strengen aan te vullen. Co-wash houdt het haar zacht en gehydrateerd, vooral tijdens de koudere maanden. Voor alle duidelijkheid, samen wassen betekent niet dat je shampoo helemaal moet overslaan.

Deep Condition Weekly

Maak je klaar om van diepe conditioners je nieuwe beste vriend te maken. Nee serieus. Gebruik wekelijks een diepe conditioner met een plastic dop onder de douche, onder een droger of zelfs ‘s nachts om de warmte te activeren. Doe je uiterste best om je diepe conditioner te doen. Als je haar nog steeds droger aanvoelt dan de woestijn, kun je een hete oliebehandeling toevoegen aan je diepe conditioner.

Ontwar met zorg

Ontwarren op droog haar is een belangrijke no-no. Leatherwood adviseert: het is gemakkelijker om je haar onder de douche te ontwarren, als je haar vol conditioner en nat is. Verdeel het haar in twee delen en verdeel dat in vier. Je moet de tijd nemen – wees voorzichtig en ontwar van de onderkant tot de wortel.

Sloot je katoenen handdoek

Een traditionele katoenen badhanddoek kan het haar trekken en strekken, waardoor vocht wordt verwijderd, wat helemaal niet goed is.

Vermijd hitte

Probeer het drogen en stylen door hitte te vermijden als je kunt totdat je haar beter in model is. Als je warmte gaat toepassen, gebruik dan een hittebeschermer, houd de temperatuur laag en gebruik een föhn met een opzetkam om verdere schade te voorkomen.

Bescherm uw randen

Het is het fijnste, zachtste haar, maar je kunt breuk voorkomen door je babyhaar zacht en gehydrateerd te houden.

Categories
Fashion & Beauty

Natuurlijk haar 101: wat niemand je vertelt over natuurlijk gaan

“De term natuurlijk haar wordt gedefinieerd als haar zonder relaxer, wat anders is dan haar zonder chemicaliën. Chemische stoffen aan de oppervlakte worden vaak als gevaarlijk beschouwd, maar dit is vaak helemaal niet het geval. De meeste chemicaliën die u dagelijks tegenkomt, zijn volkomen veilig en onschadelijk. Zo is water of H2O een veilige chemische stof. ”

Aan de slag op je natuurlijke haarreis

Zwart natuurlijk haar (dat wil zeggen Afrikaans Amerikaans natuurlijk haar) wordt soms bestempeld als luierhaar dat moet worden gecorrigeerd door een relaxer. We hebben gehoord van situaties waarin vrouwen op de werkplek worden gediscrimineerd vanwege natuurlijke kapsels, die door sommige werkgevers als onprofessioneel worden beschouwd.

Anderen hebben vanwege hun natuurlijke haar banen of promoties ontzegd. Natuurlijk haar heeft ook bij veel stellen relatieproblemen veroorzaakt.

De echte reden waarom u worstelt met uw natuurlijke haarreis (indien van toepassing)

Er zijn problemen met een deel van het advies dat doorgaans online wordt gegeven. Sommige natuurhaaradviseurs of productfabrikanten zullen u vertellen dat u de perfecte producten (ook wel heilige graalproducten genoemd) moet vinden of een specifieke techniek, zoals beschermende styling of de baggy-methode, onder de knie moet hebben om een ​​succesvolle natuurlijke haarreis te maken.

Onze haarverzorgingsmethode is gebaseerd op een uitgebreide blauwdruk voor het opbouwen van een succesvolle natuurlijke haarreis. Het is niet ontworpen om u alleen resultaten op korte termijn te bieden, maar ook om een ​​robuuste basis te bouwen die zal leiden tot een leven lang succes op uw natuurlijke haarreis.

Natuurlijk haarblauwdruk: foundation, producten, styling en onderhoud

De blauwdruk is gebaseerd op alles wat we in de loop der jaren hebben geleerd, het lezen van cosmetologieboeken, wetenschappelijke tijdschriften, het uitvoeren van onderzoek en door samen te werken met natuurlijke mensen over de hele wereld en te kijken naar hun natuurlijke haar met onze coaching. De blauwdruk is onderverdeeld in drie pijlers: (1) foundation, (2) producten en (3) styling en onderhoud. Elk van deze pijlers helpt je om je natuurlijke haarreis te verbeteren.

Uw haartype begrijpen

We hebben de neiging om ons om een ​​heel specifieke reden niet te concentreren op haartypes in onze artikelen. Ongeacht haartype – er zijn verschillende veelvoorkomende dingen die vaak over het hoofd worden gezien die iedereen moet doen om gezond natuurlijk haar te hebben.

Soms zullen we artikelen schrijven voor specifieke haartypes, maar houd dit simpele punt in gedachten – je moet veel water drinken, stress verminderen, beschermende stijlen dragen, de hoeveelheid warmte die je op je haar zet beperken, je haar regelmatig wassen, leef een gezonde levensstijl en meer, ongeacht uw haartype.

Advies dat u zal helpen uw natuurlijke haarreis te beginnen

Er is geen goede of verkeerde manier om natuurlijk te gaan; het belangrijkste is dat je natuurlijk gaat. Als je besluit over te stappen op natuurlijk haar, is het belangrijk om te weten dat de lijn van afbakening is waar je natuurlijke haar en ontspannen haar elkaar kruisen.

Je zult zeker een verschil merken in de textuur van je natuurlijke haar en je ontspannen haar. Relaxers verzwakken je haar, waardoor het na verloop van tijd dof en beschadigd wordt. Het verschil zou dus vrij duidelijk moeten zijn.

Categories
Fashion & Beauty

Tips voor de overgang naar natuurlijk haar

1. Stel nog geen tijd in

Je hoeft niet te weten wanneer je je 100% natuurlijke haar meteen gaat rocken! Geef jezelf ongeveer 4 maanden – tegen die tijd zou je genoeg groei moeten hebben om opgewonden te raken!

2. Vind uw overgangsstijl

Het doel is om twee ZEER verschillende haarstructuren in één te mengen. Probeer een bantu-knoop of de favoriet van een natuurlijk meisje: de twist-out. Deze uitgerekte stijlen zorgen ervoor dat uw twee verschillende texturen een uniform krulpatroon hebben.

3. Ontwar wanneer het haar nat is

Ontwar altijd wanneer je haar nat en glad is met conditioner met een kam met brede tanden of je vingers. Begin aan de uiteinden en werk je omhoog. Dit proces vergt geduld, dus probeer dit alleen als je de tijd hebt om voorzichtig te zijn met je haar – haasten kan leiden tot frustratie en breuk.

4. Houd je hoofdhuid schoon

Je zult wat moeten experimenteren, maar je hoofdhuid elke twee dagen tot elke twee weken reinigen.

5. Houd je haar gehydrateerd

Droog haar breekt. Er gaat niets boven water als het gaat om het hydrateren van haar, maar je kunt er ook je favoriete vochtinbrengende natuurlijke haarproducten bovenop doen om het in te sluiten.

6. Wen aan diepe conditionering

Haarmaskers zijn niet langer een bijzondere traktatie! Natuurlijk heeft krullend haar meestal geen proteïne, dus blijf bij diep hydraterende behandelingen.

7. Verlaag uw warmteverbruik

Geen föhn of stijltang meer nodig. Probeer in plaats daarvan al je stijlen aan de lucht te drogen.

8. Bescherm uw randen

Vermijd overgangsstijlen die te veel spanning op uw slapen en de nek van uw nek leggen. Het haar daar is meestal fijner, dunner en delicater!

9. Wees voorzichtig

Het punt waar je natuurlijke textuur je steil haar ontmoet (het wordt de grenslijn genoemd) is HET zwakste deel van je haar. Neem de tijd om je haar te ontwarren en te stylen om breuk hier te voorkomen.

10. Snijd geleidelijk beschadigde uiteinden

Afhankelijk van de lengte waarmee je moest beginnen, krijg je elke maand een goede trimbeurt. Vergeet niet een haarschaar te gebruiken en geen gewone schaar!

Onthoud: deze tips zijn ontworpen om je natuurlijk krullend haar te voeden, want DAT is uiteindelijk wat je gaat houden. Veel succes en gefeliciteerd met natuurlijk gaan! Wij zijn hier om te helpen!

Categories
Lifestyle

Life coaching, de nieuwe mantra om naar te leven

Levenscoaching is de nieuwe mantra van de ‘bezorgd goed’, het gedurfde, nieuwe ras dat adieu is voor therapeuten en counselors en coaches heeft ingeluid om hen te helpen bij het oplossen van talloze levensproblemen en het vinden van zelfontplooiing ‘Ik kan nu niet met je praten .

Ik heb mijn levenscoach aan de andere lijn. ‘ Als je een vriend of zakenpartner belde en ze hingen op na dit bondige, bizarre excuus, zou het je vergeven zijn te denken dat dit weer een schilferige, New Age-verwennerij was. Maar wacht even. Een sessie met één kan misschien van gedachten en je leven veranderen.

Persoonlijke groei is hot.

Diagnose is dat niet.

Dat is de reden waarom de laatste jaren het aantal mensen dat deze nieuwe, verwarde bediening aanbiedt, enorm is gegroeid, en een even vurig aantal dat het met gepassioneerde toewijding heeft omarmd. Vergeet ouderwetse counseling en therapie, een groeiend aantal kiest voor levenscoaching om de talloze levensproblemen op te lossen door carrièreveranderingen, vastzittende relaties of gewoon om hun daad bij elkaar te brengen.

Verrassend genoeg reikt een groot aantal succesvolle, verzamelde mensen contact op met life coaches

– zelfs aan de telefoon – om hen te helpen buiten de gebaande paden te denken. Levenscoaches zijn een nieuwe mantra voor mensen die zich zorgen maken, mensen wier leven slechts een beetje scheef is (of dat zouden ze willen denken).

Nooit meer op banken zitten, naar lelijke schilderijen aan de muur staren en hun diepste angsten delen terwijl de therapeut wijselijk van achter zijn bureau knikt.

Nooit meer graven in de uithoeken van het verleden en confronteren en omgaan met pijnlijke herinneringen.

Ga op het net, neem de telefoon op en voila, je hebt een mentale oppepper en een verbluffende helderheid over waar je leven naartoe gaat met je vingertoppen. Umang Sukthankar heeft een paar jaar geleden een succesvolle investment banking-baan neergezet om wat anders te worden, een life coach.

Hij schrijft deze carrièreverandering niet toe aan een crisis in het midden van het leven, zoals de meesten van jullie waarschijnlijk denken, maar omdat hij ‘een diepe behoefte voelde om anderen te helpen navigeren door dit lastige leven’, verklaart hij. Twee jaar later heeft hij een caleidoscoop van klanten, van ambitieuze sportpersoonlijkheden en gestoorde zakenmensen tot glamoureuze dames uit de samenleving en verveelde gepensioneerden. De meeste van zijn ‘studenten’, zoals hij naar hen verwijst, zijn mannen omdat ‘het oké is voor een man om een ​​coach te zien, maar het is niet oké voor een man om een ​​therapeut te zien’.

Categories
Lifestyle

Spijsverteringssupplementen om de darmgezondheid te verbeteren

Als het op darmgezondheid aankomt, weten we één ding zeker.

Wat je eet, heeft een directe invloed op je spijsvertering. Dus hoewel er niemand een ‘recept’ is voor een soepele spijsvertering, helpt het kauwen op geraffineerde koolhydraten, verwerkt voedsel en gefrituurde, vettige snacks duidelijk niet. Zelfs caloriearme dranken en ijsjes bevatten kunstmatige zoetstoffen, die spijsverteringsproblemen kunnen verergeren, wat kan leiden tot brandend maagzuur, een opgeblazen gevoel, maagklachten, diarree en obstipatie. Bovendien kan stress in bepaalde gevallen uw spijsverteringsstelsel aantasten en IBS (Irritable Bowel Syndrome) en zweren veroorzaken. Wat moet een meisje dan doen? Hoe maak je je spijsverteringssysteem sterk? Nou, om te beginnen, neem een ​​dieet op basis van verse groenten en fruit dat licht verteerbaar is en een hoge voedingswaarde heeft. Vezelrijk voedsel en probiotica zijn ook een geweldige manier om maagproblemen te verlichten. Als laatste, maar niet de minste, verhoog je je vochtinname (Re: water, kruidenthee etc.) voor een vlottere spijsvertering. Als dit nog niet genoeg is, kan het toevoegen van spijsverteringssupplementen aan elk dieet ook helpen om een ​​traag spijsverteringssysteem te resetten en het een broodnodige boost te geven.

1. WOW Life Science Probiotica-capsules

2. Akiva Triphala Digestion Booster, klaar om ayurvedisch sappakket van 12 te drinken

3. Kapiva Ayurveda Amla + Digest 60 capsules

4. FitZup No Bloat Tea

5. HealthVit geactiveerde houtskool 500 mg 60 tabletten

Categories
Lifestyle

Gemakkelijke manieren om uw immuunsysteem te versterken

Voel je je een beetje te vaak een beetje onder het weer? Nou, daar heb je alleen je immuunsysteem de schuld van. Ja.

Over het algemeen doet ons immuunsysteem fantastisch werk om ons te verdedigen tegen al die ziekteverwekkende virussen, bacteriën en andere microben. Er zijn echter momenten waarop dit niet lukt.

Feit is dat er tal van complexe factoren zijn zoals leeftijd, genetica, cortisolspiegels etc. die de kracht van je immuunsysteem bepalen. Desalniettemin kan het, door bepaalde veranderingen in levensstijl aan te nemen, bepaalde aspecten zoals dieet en stressmanagement verfijnen, uw immuunsysteem een ​​been omhoog helpen; en help je om die vervelende sniffles te voorkomen als het weer verandert. We geven u de details.

1. Besteed aandacht aan uw dieet

Een uitgebalanceerd dieet van volledig, onverwerkt en antioxidantrijk voedsel is essentieel voor het ondersteunen van uw immuunsysteem; denk aan citrusvruchten zoals sinaasappel, citroen en grapefruit, paprika, broccoli, spinazie, papaja, amandel, champignons, kokosolie, kurkuma, mosterd, zonnebloempitten, groene thee etc. om er maar een paar te noemen. Vergeet niet om veel knoflook op te nemen die allicine afgeeft, een stof die infectie veroorzakende microben bestrijdt.

2. Zeg ja tegen vitamine C- en vitamine D-supplementen

Dames, als er iets is dat uw immuniteit echt een grote duw kan geven, dan is het vitamine C. Dit komt omdat uw immuunsysteem T-cellen omvat (een soort witte bloedcellen die beschermen tegen infecties) zowel vitamine C als vitamine D nodig heeft functioneren op het optimale niveau. Vandaar, naast het gorgelen op citrusvruchten.

3. Vergeet Omega-3 niet

Net als bij vitamine C is bekend dat omega-3-vetzuren de activiteit van witte bloedcellen versterken; plus, voorkom ook ontstekingen. Eenvoudig genoeg is het eten van vette vis zoals zalm, makreel en tonijn een faalveilige manier om Omega-3 vetzuren in te slaan.

4. Overweeg probiotica

Wist je dat de darmgezondheid een cruciaal onderdeel is van je immuunsysteem? De reden: een meerderheid van onze immuuncellen en antilichamen wordt uitgescheiden door de maagwand. Whoa. Om een ​​optimale darmgezondheid te behouden, raden we Griekse yoghurt aan (het bevat levende culturen), gefermenteerde voedingsmiddelen zoals zuurkool en kimchi, evenals een probiotisch supplement.

5. Train regelmatig

Ga aan de slag, meid! Een regelmatige training van 30-40 minuten per dag kan helpen om uw bloed te laten circuleren, uw hormonen te regulariseren en de stroom van lymfevloeistof die door uw cellen en weefsels stroomt te verbeteren en bacteriën, gifstoffen en afvalproducten te verwijderen. Om nog maar te zwijgen, het zorgt er ook voor dat witte bloedcellen en antilichamen sneller door je lichaam circuleren.

Categories
Lifestyle

Maakt uw kantoor u ziek?

Je krijgt dus gratis lunch op het werk, de beste koffie die je ooit hebt gedronken, kaartjes voor grote cricketwedstrijden en maandelijkse bowlingavonden.

Dat zou je lachend, tevreden en spannend moeten maken. Maar helaas, ondanks de doordachte voordelen, word je snuivend wakker met een zere kop en jeukende ogen. Het wordt erger naarmate de dag vordert en als je antihistaminica afneemt, vraag je je af waarom je je zo ziek voelt. De oorzaak kan je verrassen. Wist u bijvoorbeeld dat één op de zes mensen met allergieën dit doet vanwege de aanwezigheid van schimmels en bacteriën in het luchtgeleidingssysteem op de werkplek.

Of dat er onder de juiste omstandigheden 33 miljoen schimmelplanten kunnen groeien in uw AC-systeem in een periode van 12 uur?

Dat vrouwelijke mijten 25 tot 50 eieren kunnen leggen, waarbij elke drie weken een nieuwe generatie wordt geproduceerd, waarbij elke mijt elke dag ongeveer 20 afvaldeeltjes produceert? Als je berekent, zijn dat 42.000 huisstofmijten per ons stof die je inademt van niet-gestofzuigde tapijten op het werk. Het verbaast me dan ook dat de Wereldgezondheidsorganisatie schat dat een op de drie werknemers over de hele wereld misschien aan het zwoegen is op werkplekken waar ze ziek van worden.

Sick building syndrome, of ‘kantoorziekte’ is een echt probleem, dat in opkomst is.

Lees verder om meer te weten te komen over de oorzaken van het sickbuildingsyndroom. Een nieuw onderzoek van het Amerikaanse Blumberg Capital Partners laat zien dat de kantooromgeving – van de temperatuur van de airconditioning tot de netheid van de voorraadkast – een aanzienlijke impact kan hebben op het welzijn, de gezondheid en de productiviteit van werknemers.

In feite gaat het onderzoek zelfs zo ver dat een schone, comfortabele werkplek werknemers er daadwerkelijk van zou kunnen weerhouden om te stoppen, laat staan ​​de aanmatigende secretaresses en stuivende accountants. Aan de andere kant meldde 17 procent van de respondenten dat ze een bedrijf hadden verlaten omdat ze een hekel hadden aan de staat of voorzieningen van het gebouw.