Prendid | Prediction Market | peiling 20 feb
Een Prediction market waar voorspellers winnen door het verloop van toekomstige gebeurtenissen goed te voorspellen.
prediction market, voorspellingsmarkt, Tweede Kamer Verkiezingen
21861
post-template-default,single,single-post,postid-21861,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

peiling 20 feb

peiling 20 feb

Met nog 25 dagen te gaan voor de verkiezingen publiceert Prendid vanaf nu twee keer per week een nieuwe peiling.

Veel verschuivingen sinds afgelopen donderdag

De winnaars van de afgelopen vier dagen zijn PVV (+2), CDA (+1) en D66 (+1). Zetelverlies is er vandaag voor PvdA (-1), Christenunie (-1) en GroenLinks (-1). In de peiling van afgelopen donderdag krijgt ook de onbekende partij geen zetel meer.

De boze blanke man

Opvallend is de opmars van de PVV. Bij de andere peilingen daalt de PVV de laatste tijd (nu 25 zetels bij de peilingwijzer) terwijl de PVV bij Prendid de afgelopen dagen 4 zetels verdient. Is de boze blanke man niet te peilen door de reguliere peilingen of is de PVV-stemer activistischer en bereid om veel PVV-zetels te voorspellen bij Prendid?

Grote disclaimer

De peiling van Prendid moet onder groot voorbehoud worden gelezen. Er zijn nu meer dan 1100 voorspellingen gedaan en dat is te weinig om een serieuze voorspelling te maken. Met name over de kleinere partijen zijn nog niet veel voorspellingen gedaan. Wij hopen dan ook dat u mee gaat voorspellen zodat de Prendid-voorspellingen betrouwbaarder worden.

Prediction market

Prendid is een prediction market (een voorspellingsmarkt) waarbij de spelers de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen voorspellen. Meedoen is gratis en diegene die het beste voorspelt wint de pot (totaal €1250). Het gemiddelde van de voorspellingen leveren Prendid-voorspellingen. Uit onderzoek blijkt dat voorspellingen van prediction markets vaak dicht bij de daadwerkelijke uitkomst zitten.

Wisdom of the crowd

Een Prediction market maakt gebruik van the wisdom of the crowd (een grote groep mensen weet meer dan een enkel individu) en worden in de Verenigde Staten al decennialang veelvuldig gebruikt door nieuwsmedia zoals CNN, ESPN en the New York Times en diverse onderzoeksbureaus.

Ook mee doen en de uitslag voorspellen?

Schrijf je in, en doe je voorspelling. Lees de handleiding en win de pot.