Prendid | Prediction Market | Adverteerder Defensie komt terug bij Dumpert
Een Prediction market waar voorspellers winnen door het verloop van toekomstige gebeurtenissen goed te voorspellen.
prediction market, voorspellingsmarkt, Tweede Kamer Verkiezingen
22032
post-template-default,single,single-post,postid-22032,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Adverteerder Defensie komt terug bij Dumpert

Adverteerder Defensie komt terug bij Dumpert

Rosanne Hertzberger vroeg in haar Column in het NRC op 21 april adverteerders om te stoppen met adverteren op GeenStijl en Dumpert. Zij stelt dat het voor beide websites big business is om vrouwen te vernederen. Haar column leidde tot reacties van GeenStijl en Dumpert en een oproep van ruim honderd vrouwen om te stoppen met adverteren op deze sites. Diverse adverteerders gaven gehoor aan de oproep en adverteren niet meer op deze twee sites.

Prendid opende een voorspellingsvraag: Adverteren de weggelopen adverteerders een jaar na de column van Rosanne Hertzberger nog steeds niet op GeenStijl of Dumpert? De bedrijven die hebben aangegeven niet meer op deze sites te adverteren zijn: Ikea, KWF, Nacht van de vluchteling, Beter Bed, Grolsch, de Persgroep , het ministerie van Defensie en de belastingdienst. Wanneer één van deze bedrijven voor 21 april 2018 weer adverteert op GeenStijl of Dumpert is het antwoord op deze vraag “Yes”.

Op 14 september verscheen een advertentie van het ministerie van Defensie op Dumpert (zie afbeelding). Zij zijn binnen vijf maanden gestopt met het boycot.

De Prendid voorspellers voorspelden dat er 30% kans was dat het boycot geen jaar stand zou halen. Alleen de voorspellers Jacob, Schweitz en DeNL93 voorspelde een terugkeer van de adverteerders. Zij hebben alledrie goede zaken gedaan en veel punten voor het klassement verdiend.